Aanvraag toelating inname openbaar domein vereenvoudigd & gedigitaliseerd

9/9/2013
Aanvraag toelating inname openbaar domein vereenvoudigd & gedigitaliseerd Wie een toelating nodig heeft voor inname van het openbaar domein (vb plaatsen van een container), moest zich soms tot 4 aanspreekpunten op drie verschillende locaties wenden (politie, Parko, stadhuis). Vanaf september is dit voorbij.Het stadsbestuur kiest voor een klantgerichte aanpak: 1 centraal aanspreekpunt en een digitaal aanvraagformulier. Ook de facturatie wordt doorzichtiger zowel voor de klant als voor een efficiënte administratieve afhandeling.

Vanaf september geldt een nieuwe procedure voor de aanvraag van toelatingen voor de inname openbaar domein. De huidige procedure is ingewikkeld en omslachtig.

Afhankelijk van de locatie, parkeertarief en soort inname komt de klant soms bij 4 verschillende aanspreekpunten op drie verschillende locaties terecht.

Plan Nieuw Kortrijk gaat voor transparante dienstverlening, klantgericht en digitaal geïnspireerd.

Vandaar de keuze voor 1 (digitaal) aanvraagpunt voor de klant.

De verdere coördinatie gebeurt vanuit de stadsdiensten.

Wanneer heb je een toelating inname openbaar domein nodig?

• Je verhuist binnenkort en je wilt parkeerruimte voorbehouden voor de verhuiswagen.
• Je plant verbouwingen en je wilt een container vóór de woning plaatsen of er moet een stelling op het openbaar domein geplaatst worden.
• Je wenst bouwmaterialen, een kraan, een hoogtewerker, enz. tijdelijk op het openbaar domein te plaatsen.
• Je voert herstellingen uit en je wilt 1 of meerdere parkeerplaats(en) voorbehouden.
• ....


Hoe vraag je een vergunning voor inname openbaar domein aan?

Digitaal via www.kortrijk.be/innameopenbaardomein . 
Klanten die naar het stadhuis komen, kunnen samen met de medewerkers aan de balie "bouwen" het webformulier invullen. 
• 2 dagen na de aanvraag ontvangt de klant de factuur, die best onmiddellijk wordt betaald.
• de toelating tot de inname van het openbaar domein wordt naar de klant doorgemaild uiterlijk 6 dagen na de aanvraag. 
• Bij hinder voor voetgangers, fietsers of autoverkeer vraag je de toelating best 10 werkdagen op voorhand aan omdat er in dit geval ook een signalisatiemachtiging nodig is. Deze machtiging wordt dan samen afgeleverd met de toelating inname openbaar domein.

Terug

Home

SUCCESVOLLE NOONWALK@BOUWMATERIALEN VERHELST 16/2/2019

Op 13 december 2018 hebben een 90-tal ‘noonwalkers’ een bezoek gebracht aan de nieuwe toonzaal van Bouwmaterialen Verhelst, Ringlaan 26b te Kuurne.

PUIK WERK VAN POLITIEZONE VLAS 16/2/2019

chapeau en blij dat de ANPR-camera’s nog duidleijk op de agenda staan. Schitterend werk #pzvlas ! Dader van diefstal airsoft-wapens geïdentificeerd en opgepakt Afgelopen weekend kon de politiezone Vlas de dader van een diefstal van airsoft-wapens oppakken. De diefstal vond begin januari 2019 plaats bij de firma Airsoft Experience, gelegen op het bedrijventerrein in Kuurne.